Vragen

Bestellen

Hoe bestel ik bij ikbeneenbrabander.nl?
Zoek het artikel op dat je wilt kopen en leg het in je winkelwagentje door op de knop ‘bestel’ te klikken. Aansluitend kun je verder winkelen. Als je meteen wilt afrekenen klik je op de knop ‘afrekenen’.

Log, indien gewenst, in op je account. Als je nog geen account hebt, kun je een account tijdens je bestelling aanmaken.

In het bestelproces kan je aangeven waar de bestelling bezorgd moet worden. Je kunt desgewenst een ander bezorgadres ingeven.

Aansluitend betaal je met iDEAL om je order af te ronden.

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb deze nog niet ontvangen?
Zodra je order verstuurd wordt, ontvang je een email met daarin de melding dat je order verzonden wordt. Je order wordt dan aangeboden aan een postorderbedrijf. Zij zijn verantwoordelijk voor de daadwerkelijke levering. Heb je na vier werkdagen, nadat je de ‘verzonden’ email hebt ontvangen, je order nog niet binnen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, al is het bedrag wel van mijn rekening afgeschreven.
Zodra je order verstuurd wordt, ontvang je een email met daarin de melding dat je order verzonden wordt. Als je deze email nog niet hebt ontvangen, is je order dus nog niet verzonden. Het kan enkele dagen duren voordat je order wordt verzonden.

Ik heb een onvolledige of foutieve bestellen ontvangen.
Kloppen de artikelen niet bij je bestelling, neem dan contact op met de klantenservice.

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
Als je de bestelling hebt geplaatst en betaald, is het niet meer mogelijk de bestelde artikelen te wijzigen. Mocht je nog een wijziging willen laten aanbrengen in het bezorgadres, dan kan je contact opnemen met de klantenservice. Of dit nog mogelijk is, hangt er van af of de bestelling al in verwerking is genomen.

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog annuleren?
Dit hangt er van af of de bestelling al in verwerking is genomen. Je kunt in dit geval contact opnemen met de klantenservice. Mocht het mogelijk zijn de order te annuleren, dan zal het bedrag binnen enkele dagen op je rekening teruggestort worden.
 

Betalen

Welke betaalwijze wordt er gehanteerd?
Op ikbeneenbrabander.nl kan er enkel betaald worden met iDEAL.


Levertijden & verzendkosten

Wat is de levertijd?
Er wordt een levertijd van 5 werkdagen gehanteerd (mits de materialen voorradig zijn). Omroep Brabant is hierin wel afhankelijk van de reguliere postorderbedrijven.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Na het plaatsen van een order ontvang je een orderbevestiging per email. Zodra je order wordt verzonden, ontvang je hierover ook een email.

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling geleverd wordt?
Alleen als je bestelling een pakketzending betreft binnen Nederland is het mogelijk een aflevermoment te kiezen. Je ontvangt hiervoor een aparte mail van GLS, waarmee je kunt aangeven wanneer je het pakket wilt ontvangen (uitsluitend overdag).  Als je bestelling door de brievenbus kan, is het niet mogelijk om een aflevermoment te kiezen.

Wat zijn de verzendkosten?
Om je order te verzenden wordt een vast bedrag van € 3.00 gehanteerd. Dit zijn de kosten die gemaakt worden om je bestelling te verzamelen, verpakken en verzenden. Bij bestellingen boven €20.00 worden deze kosten niet in rekening gebracht.


Bezorging

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in één keer bezorgd?
Wanneer je iets bestelt, wordt je bestelling standaard in één keer verzonden.

Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?
Een bestelling laten bezorgen op een postbusadres is geen probleem.

Kan ik een bestelling buiten Nederland laten bezorgen?
Ja dat kan. Hier zijn wel extra verzendkosten aan verbonden. U kunt deze kosten opvragen via de klantenservice.

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet door de brievenbus past?
De bestelling wordt dan als pakketje bezorgd. Het pakketje is dan te traceren aan de hand van de traceercode van Track & Trace. Bij een pakketje belt de bezorger aan de bestelling te overhandigen. Mocht u niet thuis zijn, dan wordt er een briefje achtergelaten om een nieuwe afspraak te maken met de transporteur.

Hoe werkt een Track & Trace code?
Een bestelling die niet door de brievenbus past, wordt als pakketje verzonden met een traceercode. Daarmee kun je de verzending volgen.

Het kan voorkomen dat je, na het klikken op de Track & Trace code, de volgende melding krijgt: ‘er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’. Dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat het postorderbedrijf de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van je bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

Heb je je bestelling drie dagen na verzending nog steeds niet ontvangen en zie je nog steeds deze melding. Neem dan contact op met de klantenservice.


Retourneren

Hoe kan ik een (of meerdere) artikel(en) retourneren?
Hier vind je een retourformulier die je kunt gebruiken bij de retournering. Maak je geen gebruik van het formulier, zorg dan dat jouw adresgegevens en de reden van retour duidelijk vermeld is. Het artikel (en het ingevulde formulier) kan je retour sturen naar ons verzendhuis. Zodra de retourzending ontvangen en verwerkt is, zal het bedrag binnen dertig dagen op jouw rekening teruggestort worden.

Waar kan ik mijn artikel(en) naar retour verzenden?
Je retour-zending mag verzonden worden naar onderstaand adres:

Omroep Brabant
Ladonkseweg 9
5281 RN Boxtel

De kosten voor de retour-zending dien je zelf te betalen.

Hoelang duurt het voordat een artikel retour is verwerkt?
De retourzending zal binnen veertien dagen verwerkt worden.


Account

Hoe maak ik een account aan?
Je kunt een account aanmaken tijdens het bestelproces. Je kunt ook op de website rechts bovenin klikken op ‘inloggen’. Als je nog geen account hebt kun je hier een account aanmaken.

Moet ik een account aanmaken om te bestellen?
Om te bestellen is het niet noodzakelijk om een account te hebben of aan te maken. Je kan zonder een account een bestelling plaatsen. Als je vaker wilt bestellen is het uiteraard wel handiger om een account aan te maken omdat je gegevens dan onthouden worden.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Je naam, adres, e-mailadres en bezorgadres kun je zelf aanpassen in je account. Ga hiervoor op de website rechts bovenin naar ‘inloggen’ en pas na inloggen je gegevens aan. Zoals ook aangegeven in de feedback op de website kan je alleen je gegevens aanpassen als je inlogt. Als je al ingelogd ben kan je niet meer bij je account komen, dus er is geen ‘mijn account’ o.i.d.. Hier moet even naar gekeken worden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Via de knop ‘wachtwoord vergeten’ ontvang je jouw wachtwoord per email waarmee je je weer kan aanmelden.

Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten?
Neem contact op met de klantenservice om te achterhalen wat het e-mailadres is van je account.